آموزش ساخت موشک آبی

وسایل لازم:

- یک بطری 1.5 لیتری نوشابه
- چسب حرارتی
- چسب نواری 5 سانتی
- توپ تنیس یا کلاً یه جسم نسبتاً سنگین با ابعاد کوچک
- کاتر
- سکوی پرتاب
- تلمبه پایی یا کمپرسور باد
- یک ورق فوم یا تخته سه لا یا فلز (ورقی که محکم، سبک و نازک باشه)





مرحله اول:


بطری نوشابه حکم بدنه موشک ما رو داره. در ادامه هر جا که گفتم دماغه، منظورم انتهای بسته بطری و منظور از نازل، انتهای باز، یعنی قسمتی که مایع خارج میشه، هست.
بطری رو از آب پر کنید تا در اثر حرارت چسب حرارتی تغییر شکل نده.
توپ تنیس یا جسم سنگین رو که آماده کردید، با چسب حرارتی در قسمت دماغه بچسبونید. هدف از چسبوندن یه جسم سنگین در قسمت دماغه اینه که مرکز ثقل موشک به سمت دماغه بیاد و موشک پایدارتر بشه. جرمی که برای اینکار استفاده می کنید نباید خیلی زیاد باشه، چون موشک ما نیروی پیشران کمی داره. پس، حواستون باشه که برای اینکار یه وزنه 1 کیلویی استفاده نکنید چون شاید موشک اصلاً از جاش تکون نخوره یا برد خیلی کمی پیدا کنه.

مرحله دوم:


باید شکل بالک های انتهای موشک رو از روی ورقی که آماده کردید، ببرید. بهترین حالت، ورق فوم هست چون بریدن و چسبوندنش خیلی راحته. شکل بالک ها می تونه یکی از اشکال زیر باشه:



بدترین حالت، مستطیل شکله و بهترین حالت، برای سرعتی که موشک ما داره، ذوزنقه ای شکل هست. بالک مثلثی رو برای سرعت های مافوق صوت استفاده می کنن.
دقت کنید، بالکی که می برید، (در سمتی که رو به جریان هوا قرار می گیره) نقطه ی تیزی نداشته باشه. نقاط تیز رو با کاتر به شکل منحنی دربیارید.

تعداد بالک ها می تونه 2 یا 3 عدد باشه. فکر نمی کنم که 4 بالک بازدهی خوبی پیدا کنه.
بالک رو در اطراف نازل، در فواصل مساوی (یعنی هر 180 یا 120 درجه) بچسبانید. نکته ای که در شکل اول هم می تونید ببینید اینه که، بالک شما نباید در مسیر جریان خروجی یا نزدیک اون قرار بگیره. بالک رو خیلی نزدیک به نازل نچسبونید.

مرحله سوم:


با چسب 5 سانتی، روی دماغه رو به طوری بپوشونید که شکل منحنی پیدا کنه. می تونید با استفاده از یه بطری دیگه نوشابه یا وسایل دیگه، شکل دماغه رو ایجاد کنید.

مرحله چهارم:

موشک شما آماده است.
آب داخل بطری رو خالی کنید تا حدی که کمی کمتر از 1/3 اون از آب پر باشه. بطری رو روی سکوی پرتاب قرار بدید و با استفاده از کمپرسور باد یا تلمبه تا فشار 7 bar داخل اون رو هوا بدمید.




سکوی پرتاب :


1 .

 ساخت سکوی پرتاب راکت مدل بسیار ساده است فقط بایستی بعضی ازمقررات و قوانین را رعایت کنیم .

سکوی پرتاب
راحتترین نوع سکوی پرتاب استفاده از یک میله سیم پیانو کلفت است که قادر باشد وزن راکت مدل را تحمل کرده و طول ان به اندازه ای باشد که بتواند راکت را به سرعت 10 متر در ثانیه رسانده و راکت بعد از رسیدن به ای سرعت می تواند به اسمان صعود کند
ساختمان سکوی پرتاب rocket model launch pad
هر سکوی پرتاب از سه قسمت کلی تشکیل شده است
1-میله هادی پرتاب
2-بشقاب محافظ
3-پایه ها
میله هادی پرتاب می تواند از سیم پیانو کلفت باشد و حداقل باید 1 متر طول داشته باشد البته در بعضی از راکت های مدل 90 سانتی متر هم کافی است
بشقاب محافظ زمین
این بشقاب که از جنس فلز و اغلب الومینیموم است و در زیر و مرکز سیم هادی پرتاب قرار دارد باعث می شود که گازهای داغ حاصل از خروج موتور راکت باعث اسیب به زمین و یا چمن نشود و ایجاد خسارت نکند
پایه ها
سه یا چهار پایه برای نگهداری سکوی پرتاب کافی است که بسته به طول و وزن راکت می توانید بلندی انرا تعیین کنید
در کنار موشک و روی بدنه ان تکه ای لوله پلاستکی (هادی پرتاب )چسبانده و راکت مدل را بوسیله ان در داخل میله سیم پیانو قرار داده و اتصالات جرقه زن را متصل کرده و بعد از فاصله گرفتن از راکت مدل با استفاده از دستگاه پرتاب که یک باطری و یک کلید فشاری است جریان باطری را وصل کرده تا موتور راکت روشن شود .



2 .

یک نمونه سکوی پرتاب توی یه وبلاگی دیدم برای نمونه کار اون رو براتون میگذارم امیدوارم که برای ساخت و طراحی سکوی پرتاب بدردتون بخوره




تنها کاری که الان باقی مونده:


آتش!


  این طراحی و ساخت برگرفته شده از  سایت NASA هستش .که یک طرحی و ساخت موشک ابتدایی ولی در نوع خودش جالب رو نشون میده .

میشه این نوع موشک رو توسعه داد. به صورت چند طبقه ساخت(مثل نمونه بالا) یا به شکلی ساخت که با باز شدن چتر فرود بیاد. این اصول ساخت بود، مابقی ذوق و ابتکار طراح و سازنده است.

نظرات 43 + ارسال نظر
محمدجواد جمعه 27 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:10 ب.ظ http://www.arsha73.blogfa.com

سلام مهندس
من تا وقت گیرم میاد جیم میزنم ۵ دقیقه میام نت و میرم.
فردا این آزمایشو میخونم و حتما حتما انجامش میدم.
مهندس جون اینم دوتا عنصر سمی.........
سیانید
آرسنیک
راستی میدونی موادی که در حشره کش ها به کار میرن چیه

سلام حتما انجام بده .من انجامش دادم خیلی جالبه
مرسی از پیگیریت(راستی زرنیخ اسم فارسی آرسنیک هستش)
............

محمد جان بعد از اون سئوالم که ازت پرسیدم از داییم که مهندس کشاورزیه چندین کاتولگ برای انواع سموم و مواد شیمیایی ازش گرفتم واطلاعاتم رو در این زمینه کامل کردم و جواب سئوالتون رو از روی اون ها بهت میگم:

از مواد زیر قبل از به وجود اومدن حشره کش ها استفاده میشد >>
قطران ، نفت ، اسانس تربانتین ، کافور ، فلفل و برگ گردو

ولی مواد مورد استفاده در حشره کش ها>>

سموم داخلی: یا سمومی که از راه معده و دستگاه گوارش حشرات را مسموم می‌کنند، مانند ترکیبات آرسنیک ، فلوئور و آنتیموان.


سموم تماسی : ترکیباتی هستند که از راه پوست ، جذب بدن حشرات شده و آنها را از بین می‌برند. این سموم ممکن است، معدنی مانند گوگرد و پلی‌سولفورها ، یا گیاهی مانند نیکوتین و یا سموم آلی مصنوعی ( ترکیبات کلره و فسفره) مانند ددت باشند.


سموم گاز: ترکیباتی هستند که به صورت گاز ، حشره را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اگر این سموم به صورت مایع یا جامد باشند، باید به آسانی قابلیت تبخیر و یا تصعید داشته باشند تا به صورت گاز در آمده و حشرات را متاثر کنند. مهمترین این سموم عبارتند از اسید سیانیدریک ( HCN) ، برمید متیل ( CH3Br) ، سولفید کربن CS2 و پارادی‌کلرو بنزن C6H4Cl2.

امید وارم که توضیحاتم کامل باشند

یک ماما با چکمه های سفید جمعه 27 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:57 ب.ظ http://newmidwife.blogsky.com

وای مهندس جوون ایرانی سلام الیکم عجب پست جالب و باحالی گذاشتیهاااا منم میشه درستش کنم؟!؟
راستی ببخشید من بکدوم انتقاد و نظرگوش ندادم؟!
چندتا جوراب هدیه گرفتی مهندس جون؟؟ایشاله که با این جورابا جاهای خوب خوب بری!!!!!!!!(get the point
پستو برداشتم××اماراستش دلم میخواست بقیه بیشتر درموردش نظرمیدادن!!!نمیدونم چراهرپستی که بدل خودم میشینه بقیه کمتراستقبال میکنن!!!!

علیک سلام بر مامای جوان ایرانی
بله دیگه اینو گذاشتم که درستش کنین دیگه
هیچکی هیچی بهم نداد(تو بگو یه نخ جوراب)
پست من و شما نداره اینجا هم خونه خودتونه
آره دیگه متاسفانه اینجوریاست
خوب برا من دلیل داره آخه من وبگردی خصوصیم فقط با (محمد جواد جان و مستانه و باران خانومه)
ولی تو رو نمیدونم

محمدجواد جمعه 27 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:21 ب.ظ http://www.arsha73.blogfa.com

سلام مهندس جان
واقعا ممنون بابت توضیحات جامع شما
بازم ممنون مهندس

سلام محمد جان
خواهش میکنم
وظیفم بود دوست عزیز

آره دیگه چیکارش میشه کرد بلاگ اسکای دیگه (امکانات نداره)

راستی مرسی از اینکه انتقاد پذیر بودی محمد جان

محمدجواد شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:46 ب.ظ http://www.arsha73.blogfa.com

سلام مهندس
اینم یه ماچ گنده

محمدجواد یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:27 ب.ظ

سلام مهندس
خیلی بیکارم نه

سلام محمد جان
اختیار داری تو تاج سر ما هستی

باران... یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:26 ب.ظ http://samamh.blogfa.com

سلام سامان جان
من امروز یعنی امشب رسیدم
مرسی که اومدی ومن نمیدونستم دعای خصوصی داری وگرنه زودتر میگفتم اما اگر خدا قبول کنه دعا کردم و دعاتو بردم
به اقا امام علی امام حسین گفتم قسمت خودت بشه

سلام باران جان
رسیدن بخیر و زیارت قبول
وظیفم بود
من که یه بار غیر قانونی خواستم برم سر مرز گیر افتادم
(البته اون موقه که اوضاع عراق قمر در عقرب بود)
نه باران جان من آدم خوبی نیستم و لایق نیستم که آقا نمی طلبم

سحر دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:01 ق.ظ http://aseman132.blogfa.com

مستر سامان ؟ حالا دیگه وبگردی خصوصی فقط با مستانه و باران و محمد جواد ؟؟؟ یه زمانی ما هم جز دوستان بودیم ! حالا با یه چند روز غیبت که نباید آدمو فراموش کنید

به به سحر میسیز سحر فلاور
آفتاب کدوم طرف درآمده ؟؟
خوب دیگه کوتاهی از بنده بوده شما به بزرگی خودتون ...
شما جواب نظراتم رو نمیدادین گفتم شاید دوست ندارین ...
اینم مطمن باش شما فراموش نشده بودین بنده اتفاقات وبلاگتون رو همیشه دنبال میکردم ولی نظر نمیدادم

محمدجواد دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:17 ب.ظ http://www.arsha73.blogfa.com

مهندس
خیلی خوبی

باران... دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:45 ب.ظ http://samamh.blogfa.com

سلام سامان من فعلا نمیتونم پست های جدیدت را بخونم سر فرصت میخونم الان هم خسته ام هم مهمان داریم هم راستش هنوز در یک حال هوای دیگر هستم
فعلا"

یک ماما با چکمه های سفید سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:22 ق.ظ http://newmidwife.blogsky.com

سلام منم اومدم
خوبی مهندس؟اوضاع بر وفق مرادت هست؟
بالاخره باران من اومد
ایشاله خدا همه دعاهاشو مستجاب کنه و قسمت همه ما بشه بریم زیارت

سلام مستانه خانوم
خدا رو شکر بد نیستم (ولی وقت بود تلف بشم)
بله دعاش مستجاب شده که من درب و داغون شدم
شوخی کردم

محمدجواد سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:50 ب.ظ http://www.arsha73.blogfa.com

سلام مهندس
اوضاع خوبه

یک ماما با چکمه های سفید چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:15 ق.ظ http://newmidwife.blogsky.com

جووون ایرانی نیستی چرا؟!

محمدجواد پنج‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:19 ق.ظ http://www.arsha73.blogfa.com

مهندس سرت شلوغه ها معلومه
بالاخره مهندسی همینه دیگه
راستی شهریه آزاد رشته مکانیک ترمی چقدره

سلام محمد جان
مشکلی برام پیش اومده بود شرمنده که نتونستم بیام بهت سر بزنم
زمان ما ثابت به 300 نمیرسید
ولی الان بالای 400هستش

باران... پنج‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:50 ق.ظ http://samamh.blogfa.com

سلام سامان کجایی؟؟ خوبی؟؟نیستی پسر نگرانت شدم

سلام
بیمارستان بودم و ۵ شنبه مرخص شدم

باران... پنج‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:57 ب.ظ http://samamh.blogfa.com

سلام سامان هیچ معلوم هست کجایی
همینطور بی خبر کجا رفتی نباید به همسادت خبر بدی
خونت را دزد هم ببره به من ربطی نداره

سلام
خوب دیگه اتفاقه دیگه
باشه دفعه بعدی خواستم تصادف بکنم قبلش بهت میگم

باران... جمعه 3 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:58 ق.ظ http://samamh.blogfa.com

سلام امیدوارم خوب باشید حاله خودت و خانوادت را میگم بی خبر نمی رفتی موفق وسربلند باشی نگرانت شدم میدونم چیزی شده امید وارم چیز های خوب باشه نهایتش قطعی نت باشه

سلام
تشکر از اینکه به فکرم بودین باران جان
قضا بلا بود

یک ماما با چکمه های سفید شنبه 4 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:34 ب.ظ http://newmidwife.blogsky.com

...اوه خدای من مهندس چی شد که اینطوری شدی پسر ؟؟ واقعان ناراحت شدم منو باش فکر کردم رفتی سفر...خیلی متاسف شدم اصلا نمیدونم چی بگم فقط دعا میکنم زود زود خوب شی...مواظب خودت باش مثل اینکه تصادف سنگینی کردی دنده پلاتین....
ولی گذشته از این حرفا همین که جان سالم بدر بردی و خدا یه فرصت دوباره بهت داده جای شکرش خیلی باقیه ایشاله بلا دور باشه و تنت همیشه صحیح و سالم باشه
بازم میام ملاقاتت

بی هواسی راننده موتورسیکلت که کنار خیابون زدم
نه دیگه سفر که هیچ ،تا 1ماه یا بیشتر خونه نشینم کرد و از کارم انداختم
خدا رو شکر به خیر گذشت و الان سالم هستم
مرسی ولی یادت باشه که دست خالی اومدی!!
راستی چرا نظراتت بدون تائید show to all میشن؟

محمدجواد شنبه 4 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:24 ب.ظ http://asha73.blogfa.com

سلام
وای متاسفم چرا آخه
کار کدوم نامردی بوده
مهندس اسم بده جنازه تحویل بگیر
اشکال نداره دیگه پیش اومد فقط باید دندوناتو ترمیم کنی مهندس جان و مراقب پات هم باش.
امیدوارمزودتر خوب شی.

سلام محمد دندونام نشکسته ۲ تا از دنده های قفسه سینم ترک برداشته
مرسی محمد جان از این که به فکرم هستی
نه بابا اون بنده خدا خودش حسابی ترسیده بود و شوکه شده بود
شرمنده اگه نمیتونم به وبت بیام آخه الان چند تا از دوستان میخوان بیان عیادت و باید زودی برم

یک ماما با چکمه های سفید شنبه 4 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:31 ب.ظ http://newmidwife.blogsky.com

شرمندم میکنی دیگه...
خوب اینجا نه آیکون گل داره نه آیکون کمپوت آناناس و هلو...میگی من چه کنم هان؟
نظرات این پست اینجورین گفتم درباره فیلم هرکی هرچی دوست داره بنویسه ملت خوش باشن
اینجاکه کاری ازدستم برنمیاد ولی مطمئن باشید حداقل کار من همون دعاست که می خونم واسه شفای مریضها و ایضا شما....

نه بابا !!
تشکر مستانه خانوم
به محمد جان گفتم و به شما هم میگم شرمنده اگه الان نمیتونم به وبت بیام و جواب نظرات پر محبتتون رو بدم آخه دوستان میخوان بیان عیادت و باید خودم رو جم و جور بکنم و پتو رو بندازم روم

محمدجواد شنبه 4 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:02 ب.ظ http://asha73.blogfa.com


مهندس جان باور کن دارم مثل این کولی ها میزنم تو سر خودم و گریه می کنم.....
واقعا من چیکار می تونم واست انجام بدم.
ببین مهندس اگه خواستی برق خونتو روشن کنی حال نداششتی بری سمت پریز برق حتما خبرم کن....

سلام محمد جان
من همین که میبینم که دوستایی خوبی مثل شما دارم برام یه دنیا ارزش داره
چرا گریه میکنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این جمله آخری نهایت جمله احساسی بود ها!!!!!

باران... یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:41 ق.ظ http://samamh.blogfa.com

از: خدا
به : تو
تاریخ : امروز
موضوع : خودت
رفرنس نامه : زندگی

من خدا هستم امروز می خواهم به تمامی مشکلات تو رسیدگی کنم به کمک تو هم نیازی ندارم پس روز خوبی داشته باشی
من دوستت دارم و بخاطر داشته باش وقتی شرایط بنحوی هستند که تو نمی تونی از پس مشکلاتت بربیای اصلا سعی نکن که خودت پی راه حل باشی بلکه اونها را به عهده خداوند بگذار
زمانش که برسد خودم رسیدگی می کنم تمامی مشکلات حل می شوند اما در زمانی که من تعیین می کنم نه زمانی که تو می خواهی
وقتی که مشکلت رو پیش من می فرستی دیگه دلیلی برای نگرانی نیست بجای نگرانی روی چیزهایی تمرکز کن که الان توی زندگیت داری شاید تصمیم بگیری که این پیام رو برای یک دوست بفرستی متشکرم با این کار شاید از طریق جدیدی شرایط زندگی اونها رو لمس کنی که تا الان نمی دونستی
حالا امروز یک روز خوب خواهی داشت
خدا اکنون تلاش و دست و پا زدنت رو دیده و دستور می ده که دیگه تموم شه
برکت خدا داره به سمتت میاد

سلام
میدونی که دوست داشتن من دنیوی نیست واندازه ای ندارد
خودت میدونی که من همیشه برای بدست آوردن اعتماد و جلب رضایتت همه کاری کردم و اینکه مگه ثانیه ای بوده که تو به مشکلات نه من و بلکه مخلوقاتت نرسی؟؟؟؟؟؟؟
در کل من قول میدم نه الان و بلکه در تمام اوقات بنده خوبی برایت باشم باشد که مورد رحمتت قرار بگیرم . گرچه به این ایمان دارم که تو دست هیچ بنده ای رو پس نمیزنی

با تشکر کوچکترین و نیازمند ترین و حقیرترین و گناهوارترین بنده

باران... یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:44 ق.ظ http://samamh.blogfa.com

سلام
من متاسفم حدس زدم اتفاقی افتاده باشه

سلام باران جان
بله دیگه قسمت بود

محمدجواد یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:52 ق.ظ http://arsha73.blogfa.com

سلام مهندس
من میدونم چه دردی کشیدین چون یه بار قفسه ی سینه ام ضرب دید و شکستکی هم داشتم اما نه با پلاتین...
امیدوارم زودتر خوب بشی....
راستی ممنون ادرسو اصلاح کردم

سلام محمد جان
اه جدی میگی؟امیدوارم که هیچ وقت دیگه همچین اتفاقی برات پیش نیاد.
من هنوز دردم رو با قرص و آمپول تسکین میدم
تشکر

یک ماما با چکمه های سفید یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:48 ب.ظ http://newmidwife.blogsky.com

زود خوب میشی مهندس نگران نباش...درسته که اینجا دستم خالیه ولی عوضش دعا که تو دلم دارم....اینا قبول نیست

قبوله

محمدجواد یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:35 ب.ظ http://asha73.blogfa.com

واسه قفسه ی سینه جراحی کردین
الان اتل بندی شده

نه پام رو جراحی کردن که پلاتین انداختن
قفسه سینم رو آتل بندی کردن ولی جراحیش نکردن

یک ماما با چکمه های سفید دوشنبه 6 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:37 ب.ظ http://newmidwife.blogsky.com

سلام جوون ایرانی مهندس امروز حالش چطوره؟ بهترین امروز؟

سلام مستانه خانوم
مگه میشه با داشتن دوستان خوبی مثل شما حالم بد باشه ؟؟؟؟

محمدجواد دوشنبه 6 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:43 ب.ظ http://asha73.blogfa.com

مهندس ببین قشنگه
سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده آن است که بهش مشت بزنی جم نخورد هرگز

مگه میشه شما چیزی بگین زشت باشه
بنظرم برو ثبت اختراعش کن

محمدجواد سه‌شنبه 7 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:10 ق.ظ http://asha73.blogfa.com

سلام
مهندس این وب شماست:http://saman.blogsky.com/

سلام
نه وبلاگ من آخرش mn داره
اگه منظورت توی وبته اشتباه نوشتم و هواسم نبود یهو اینتر زدم

باران... سه‌شنبه 7 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:00 ب.ظ http://samamh.blogfa.com

سلام
میبینم مطلب میزاری رمز دار
قبلا ها مطلب رمزدار میزاشتی رمزش باران بود الان عوض کردی شده چی چی؟؟
میتونی نگی به من چی

سلام
باران جان صبور باش
و قضاوت اشتباه نکن

باران... سه‌شنبه 7 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:18 ب.ظ http://samamh.blogfa.com

اکی
اگر نتونستی حالت خوب نبود نیا به خودت فشار نیار
راستی گفتی من اولین نفر بودم که چی بقیش چی خواستی بگی

خوب دیگه بماند.

یک ماما با چکمه های سفید سه‌شنبه 7 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:39 ب.ظ http://newmidwife.blogsky.com

نوشته هام چی رو واگویه میکنن؟؟؟؟
حالا مانامحرم شدیم مطلب رمز دار مینویسین


بی خیال اصلا همینو بگید حالتون بهتره؟

سلام خوب تو وبت توضیح دادم دیگه
مستانه خانوم شما دومین نفر هستین که ...!!!

مرسی خوبم .

حسین فاتحی پنج‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:46 ق.ظ http://www.sanaty.blogfa.com

سلام وب با حالی داری مخصوصا رفیق رفقات به ما هم سر بزن
موفق باشی
www.sanaty.blogfa.com

پویا یکشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 10:54 ب.ظ http://psw.blogfa.com

سلام.دستتون درد نکنه واقعا عالیه.درضمن این مطلب رو تو وبلاگم گذاشتم(البته با ذکر منبع).

مصطفی دوشنبه 16 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 05:41 ب.ظ

میشه روش ساخت سکوی پرتاب رو توضیح بدی (خیلی خوب بود)

محسن سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:19 ق.ظ

عالی بود عزیزم

نظر لطف شماست

mana چهارشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:00 ب.ظ

salam
man gharare ke vase madresam ta 20 bahman 1moshak dorost konam
mikhastam bedoonam in sakooye partabo chejori mitonam dorost konam
tozihe mooshako ziad khoonde boodam tu site haye mokhtalef amma tozihe shoma kheili behtaro ghabele fahm tar bood kheili mamnooonam
man in mooshak ro dorost kardam o taziynesham kardam amma hanooz tu kafe in sakooye partabam :D mamnon misham begid che joori hastesh :D

سلام دوست عزیز
کاشکی یه آدرس میگذاشتی تا توضیحات بیشتری براتون بنویسم


جنس سکو از چوب – پلاستیک – فلز و... می تواند باشد.
طرح سکو هم جزو مواردی است که خلاقیت های فردی در ان سهیم اند.
سکو می تواند پیچشی باشد و قادر به تغییر زاویه باشد…یا به صورت ثابت انتخاب شود
و خلاصه با استفاده از یک نازل که آن کار میگذاریم میتونیم یک سکوی پرتاب ساده درست بکنیم


در آخر 2 نوع سکوی پرتاب نمادین رو براتون میگذارم و شما هم بسته به نظر خودتون میتونین اون رو تغییر بدین


امیدوارم توضیحاتم کافی باشه

mana پنج‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 07:26 ق.ظ

mamnoon
vali man kheili sar dar nayavordam :D
mishe har vaght ke tonestid baram email konid ya biaid yahoo
age mishe in payam ro dar inja namayesh nadid
bazam mamnon
age in karo bokonid kheili khoshhal misham akhe 5 nomre dare

salam
khahesh mikonam vazifeh bod mona khanom

رها سه‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:42 ب.ظ http://justrememberme.blogfa.com

سلام من اول دبیرستان هستم که خیلی هم به فیزیک علاقه دارم تا الان هرچی تصمیم گرفتم درست کنم نتیجه نداده امیدوارم این یکی جواب بده

سلام
مطمئن باش که جواب میگیری
چون من خودم انجامش دادم

رها سه‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:48 ب.ظ

توضیحتون تا مرحله ی 4 با شکلی که تو مرحله ی 4 هست یکی نیست البته شاید به نظرمن"چون فقط یه دونه بطری برداشتم نه دو سه تا

؟؟؟

رها پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:18 ب.ظ

سلام میگم اگه به جای توپ تنیس از این توپ شیطونک ها یا از توپ بدمینتون استفاده کنم اشکالی داره؟ یه سوال دیگه اگه به جای سیم پیانو از یه میله ی معمولی استفاده کنم چی؟

سلام
هدفتون از پرسیدن این سئوالات چیه؟
واقعا که
در جوابتون میگم اگه در بدنه هواپیما ها و موشک ها و ...به جای فایبرگلاس و کامپوزیت های سبک از آهن یا فولاد یا ... استفاده میشد چه اشکالی داشت؟ هیچ مشکلی نداشت فقط وسایل ذکر شده از جاشون تکون نمیخوردن!!
ولی در کل شما خود مختارین!!
میتونین به جای توپ تنیس از توپ بسکتبال و به جای سیم پیانو از تیر آهن اسنفاده بکنین!!
در ضمن لطف کنین از این به بعد اگه نظر گذاشتین آدرس بنویسید و الا به نظرتون جواب داده نخواهد شد!

محمد چهارشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:23 ق.ظ http://limoo-t.rozblog.com

سلام دوست عزیز مطلب خوبی بود . من هم اهل اندیمشک همسایه دزفول هستم .

سلام آقا محمد
تشکر نظر لطفته
خوشحال میشم باز هم تو وبم ببینمت

آسانا سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:29 ب.ظ

خیلی باحاله فقط بگید چگونه باید تزیینش کرد

نیاز به تزئین نداره!

علی علایی سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:46 ب.ظ

خوبه فقط نقشه را فارسی بنویس. با تشکر .

فارسی؟!
شما به شماتیک اون نگاه بکنید متوجه میشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد